tweede dag

31 maart 2014 - Valburg, Nederland

na een prima nacht, een geweldig ontbijt. gelijk een lunch maken en ik kan er weer tegenaan.ik ben nog wel traag. moetzoeken naar mijn spullen, het duurt allemaal even. uiteindelijk op weg naar het Drielse veer. de Nederrijn oversteken.het weer is prima. maar het is opnieuw zwaar ik meot mezelf oppeppen en me realiseren dat dit is wat ik graag wil, maar nu is daar een flink gesprek met mezelf voor nodig. mijn lijf sputtert tegen.voeten, benen, heupen.. ze staan nog niet in de juiste stand. dat was toen ook dus ik weet wel dat het weggaat maardat wil ik graag NU... een luisterboek helpt. geconcentreerd lopen opeen pad, ik kom een loslopend paard tegen, hij hinnikt tegen  mij lijk het wel.. iets van; "ben je gek of zo". misschien heeft hij wel gelijk. de oversteek met het pontje bij Driel gaat lekker. alleen maar staan en toch vooruit, dat zal niet vaak voorkomen deze maanden. de veerbaas zegt ten afscheid; "zorg je goed voor jezelf" leuk hoor een hele vreemde die je dat toch wil zeggen. Nu op naar Valburg. ook nog weer een heeleind. maar bij aankomst een heel mooi grot huis, allervriendelijkste mensen en een lekker bed. morgen een onbijtje met eigen gebakken brood, zelf gemaakte ham en jam... en weer een lunch pakket. mijn weblog vullen via de telefoon gaat nog moeizaam. ik doe mjn best maar kan niet beloven dat er elke dag nieuws geplaatst wordt. ik blijf het proberen.

PS vandaag mijn slaapzak op de post naar huis gedaan. te zwaar. ik ga ervaren of ik dat ga missen. ook twee briefjes gelezen.. van een collega en van Jessica... dank jullie voor de leuke/mooie woorden.

liefs Anja

1. Arno:
    31 maart 2014
    Zo te lezen gaat t eten goed!!
    Volhouden maar.
    WAT HEERLIJK dat de Weergoden jou zo goed gezind zijn aan t begin van jou uitaging.
    liefs.mj
  2. Roeline:
    31 maart 2014
    T' komt goed. Cees zei altijd, na 4 dagen heb je je ritme, en dat is ook jouw ervaring, dus...t' komt heus goed.
    ( ik heb makkelijk kletsen)
    Nou doei.
  3. Roeline:
    31 maart 2014
    Even een kleine correctie:na 9 dagen ben je gewend, aldus mijn eigen ervaringsdeskundige.Dus meid, daar zijn er al 2 van om.
    Nogmaals, doei.
  4. Sonja Noija:
    Hoi Anja,

heerlijk om al iets van je te lezen. Gisteren een geweldig dag ondanks het afscheid. Dat blijft altijd moeilijk.
    Wij kunnen als we in april naar je toekomen je slaapzak weer meenemen, mocht je dat willen. Zie nog een voordeel van onze komende weekje met Margreeth. Dan ben je misschien goed in je ritme en voelt je rugzak niet zo zwaar meer.

Liefs
    Sonja
  5. Tonny:
    Hoi Anja,
    Wat fijn om weer van je te lezen, ik hoop dat je nog veel meer van die aardige mensen als die veerbaas tegenkomt op je weg. Ik wens je toe dat je snel je ritme te pakken hebt!
    Liefs, Tonny
  6. Joan:
    Hi Anja,
    Blij dat ik via je blog meteen op de hoogte ben en het verloop kan volgen. Klaas en ik vonden het leuk maar ook spannend dat we je vrijdag een goede tocht konden wensen. Je bent in ieder geval al goed weggeraakt, een succesvol begin. Toppie, meid!
    Liefs,
    Joan.
  7. Margriet.Nass:
    Hoi meid,
    Je lijf moet zich nog aanpassen. dit is wel wat anders dan ,s morgens naar je werk gaan, en eind van de middag weer naar huis.
    Je komt onderweg zeker aardige mensen tegen, wat opbeurend zal werken, dat heb je ook nodig. Hou je haaks.
    Liefs, Margriet
  8. Daphne:
    1 april 2014
    De kop is eraf ... Veel succes met het vinden van je ritme, rust en balans voor geest en lijf.
    Geniet! Daphne
  9. Jon:
    1 april 2014
    Heel veel succes Anja. Ik ga je volgen op dit leuke reisblog.
    Hartelijke groet,
    Je collega Jon
  10. Pauline:
    1 april 2014
    En dan ben je echt onderweg! Anja een hele goede reis met veel leuke momenten. Ik hou je in de gaten! Leuk om op deze manier van je te horen. Je bent nu al het gesprek van de koffie. Heb je het al gelezen? Anja heeft wat geschreven. Leuk toch! groetjes Pauline
  11. Ellen:
    2 april 2014
    Ha Anja, een goede start met mooi weer, ik ga je de hele reis volgen en blijf op de hoogte. Vele mooie wandeldagen gewenst met leuke ontmoetingen. Groetjes :-)