nieuw avontuur

13 juli 2014 - Chur, Zwitserland

Nu bijna aan het eind van mijn verlof is er plotseling een nieuw avontuur. In de maanden dat ik niet hoefde te werken is er veel gebeurd. Niet in de letterlijke zin, soms was het ook gewoon stil in mij. Natuurlijk heb ik veel nagedacht over mijn pelgrimstocht. Ja het is waar, ik heb het niet gelopen en toch was ik op reis. Thuis zijn en toch mezelf terug vinden is fijn om te ontdekken dat het ook zo kan. Kasten opruimen, garage opruimen, fietsen. Iets meer tijd besteden aan het eten, gewoon in de tuin zitten of werken. Het was heerlijk. Samen met Ernst zijn we iets vaker gaan varen, ( we hebben sinds kort een moterboot) dat is ook onthaasten. Gewoon een beetje door Friesland en Overijssel varen. Nederland is prachtig. Nog een stukje Pieterpad gelopen. En dan!!! Besluit Margreeth te gaan fietsen langs de Rijn. En ik ga mee, dat heeft nog wel wat voeten in aarde want welke fiets dan... het komt allemaal voor elkaar. Samen zijn we opweg van Andermatt in Zwitserland over de Rein radweg naar huis. In de trein naar Basel, naar Goschengen en dan een boemeltreintje naar Andermatt, alleen dat al is een avontuur op zich. Nu twee dagen onderweg en het is geweldig. Lopen zal ik nooit afleren, maar fietsen heeft een andere dimensie, het gaat sneller, dus je komt nog eens ergens. Zwitserland is prachtig. We fietsen door de bergen, flink trappen dat wel. Vanaf morgen wordt de route wat heuvelachtig dus makkelijker. We genieten elke minuut en zien na elke bocht weer iets anders. Ja fietsen is ook leuk. . Lueve groet Margreeth en Anja

1. Ernst:
    OPTIMAAL GENIETEN
  2. Tonny:
    Hoi Anja en Margreeth,

Anja, wat fijn om te lezen dat jij het thuis toch ook goed hebt gehad. En leuk en knap dat jullie zijn mooie fietstocht maken. Petje af hoor!!
    Liefs, Tonny
  3. Maria:
    13 juli 2014
    Veel succes, Zwitserland is echt prachtig. Zie dat jullie in Chur zijn, de oudste stad van Zwitserland, mooi
  4. Roeline:
    13 juli 2014
    Het blijft benen werk!Wat fijn dat je deze kans krijgt.Veel plezier en een mooie tocht.Je hart zal weer sneller kloppen met deze uitdaging.Groet, en heb het goed.
  5. Arno:
    Goedemorgen sportieve meiden/dames
    SUPER dat jullie zo genieten van elektrische fiets en omgeving!!Hopelijk is het WEER ook vriendelijk voor jullie!!
    liefs ArJo.kijken uit nr de volgende update!!
  6. Liesbeth van Beemen:
    Hoi Anja,

Om jezelf te vinden hoef je echt niet een paar duizend kilometer te lopen. Gelukkig maar :-) Heel veel plezier op je mooie fietstocht en nog gezellig ook!
    groet,
    Liesbeth
  7. Marga ten Wolde:
    Hallo Anja,

Wat een ontzettend leuk idee, geniet ervan!
  8. Sonja Noija:
    Ho meiden,

zie dat het goed gaat en dat jullie genieten.
    En daar gaat het om.

Liefs
    Sonja
  9. Edith:
    Hoi Dames,

Lees dat het goed gaat met jullie,top! Blijf genieten en ik kijk uit naar het volgende verhaal. Dikke knuffel Edith.
  10. Gijs Tijmense:
    14 juli 2014
    Hoi zusje heel veel plezier en succes met fietsen (ook al heb je een elektrische fiets (je weet hoe ik daar over denk ha ha) het blijft een uitdaging.
    Groeten Gijs
  11. Ton & Mirjam:
    15 juli 2014
    Hoi Anja,

leuk weer wat leesvoer, goed te lezen dat jullie het naar de zin hebben.
    We blijven volgen... Heel veel plezier

Liefs van hier.
  12. Ellen:
    18 juli 2014
    Hallo Anja,
    Heel fietsplezier, geniet van al het moois om je heen. Succes!
  13. Johan:
    19 juli 2014
    Hello Ladies,

Er zijn zoveel manieren om te reizen, met de benenwagen, de fiets , de boot
    of met de auto of motor.
    Het maakt allemaal niet uit, de weg is volgens mij nog steeds het doel, en
    als jullie er weer zo van kunnen genieten, dan zijn jullie heel goed bezig.

Bon voyage,
    Johan.
  14. Joan:
    20 juli 2014
    Hi Anja,

Eindelijk een berichtje van ons uit Langbroek!
    Leuk te horen dat je het goed hebt.

Afgelopen week zelf voor het eerst op een e-bike gefietst in de Eifel. Er was geen normale bike te krijgen! Als Belg met een eerder Calvinistische inslag vond ik het eerst wat decadent, maar had geen andere keuze als ik wat van de omliggende natuur wilde zien. Dus ga je ervoor...en ik ben helemaal om!
    Voor diegene die denkt dat je dan niets meer moet doen, mis poes! Maar gezien onze respectabele, eerder mature jeugdfase is dit dan ook "de uitvinding", speciaal voor ons +40ers :-)
    Nu heb je dat ietsje meer energie over dat je kan aanwenden om de dingen rondom je "echt" te beleven. Dus genieten maar!

Liefs, Joan