laatste verhaal

4 augustus 2014 - Apeldoorn, Nederland

Lieve mensen.

Vandaag op 4 augustus is mijn verlof voorbij.  Weer gewerkt dus weer de normale structuur. Graag wil ik terugkijken op afgelopen maanden. Zoals jullie gelezen hebben is mijn verlof echt anders gelopen dat vooraf gedacht, niet aangekomen in Santiago de Compostela maar wel een hele goeie tijd gehad. Een les in deemoedigheid is niet slecht als ervaring. In de voorbereidingen heb ik gedacht dat het allemaal wel zou lukken, diep van binnen wist ik wel dat het ook moeilijk zou kunnen zijn, maar toch ben ik met overtuiging van huis gegaan. Eenmaal weer thuis moest ik onderkennen dat niet alles vanzelfsprekend is. En dan ontdek ik ook dat thuis zijn heerlijk is, geen  verplichtingen,  alleen doen wat voor handen is, onthaasten kan ook thuis. Natuurlijk zijn mijn gedachte vaak gegaan naar de route, het wandelen en de ontmoetingen die mogelijk in het verschiet lagen. Maar dat hoorde erbij. Toen kwam het fietsen. Van Andermatt naar Rotterdam.  Een geweldige tocht samen met Margreeth. Fietsen is echt een andere sport, alles gaat sneller aan je voorbij, maar je hebt ook een groter bereik. Zomaar een grote stad in fietsen,  Basel, Karlsruhe, Mainz, Bonn, Keulen,  noem maar zomaar een paar grote plaatsen die we gezien hebben. Niks parkeerplaats zoeken of rondrijden omdat je net een afslag gemist hebt. Je draait gewoon weer om, zet de fiets tegen de muur van de Dom en je loopt naar binnen. Zo hebben we verschillende steden een beetje bekeken. Van een aantal landen een stukje gezien, Zwitserland, Lichtenstein, Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland en Nederland. De Rijn van een klein stroompje een grote rivier zien worden. Tijdens de fiets tocht merkte ik dat St Jacobus toch in de buurt bleef, in Speyer staat Jacobus midden in het centrum, de route kruist de Rijnroute, schelpen in overal. Het leek toch ook op een pelgrimstocht. Op het stotionsplein van Rotterdam stond de teller op 1614 km. Een feestje  was het. Als ik terug kijk was het een hele goeie tijd,  gelachen en gehuild, afgezien en opgegeven, afgezien en doorgezet. Rust gehad en nagedacht, gelezen en muziek geluisterd, gevaren en met de kleinkinderen gespeeld.  Alles bij elkaar het was geweldig.

Lieve mensen dit was mijn laatste bericht, ik dank iedereen voor alle leuke en lieve reacties. Nu weer gewoon maar met een rijke ervaring toegevoegd.

ULTREIA  liefs Anja

1. Jessica:
    ♡♡♡
  2. Joke westrik:
    4 augustus 2014
    Met respect lees ik jou verhaal. Nadenken opgeven weer oppakken op een andere manier past bij iedereen als je goed nadenkt. Ben wel bij dat we elkaar binnenkort weer zien.
  3. Lidy:
    Lieve anja, wat een mooi verhaal! Kijk er naar uit je te zien op 28-9
  4. Elly vd Linden:
    4 augustus 2014
    Goed gedaan en iedere ervaring is er 1, onuitwisbaar en eeuwig!
    Tot snel, Elly
  5. J.van der Heiden:
    Denk aan je!!
  6. Maria:
    4 augustus 2014
    welkom thuis en tot gauw
  7. Ton & Mirjam:
    4 augustus 2014
    Knap werk! fijn dat je er weer bent, cu, x
  8. Tonny:
    5 augustus 2014
    Anja, Welkom thuis! Dank voor je mooie verhaal. Ik heb gemerkt dat meelezen ook af en toe zo werkte dat ik zelf na ging denken over waar ik mee bezig ben. Dat ik sommige dingen over een andere boeg gooi zodat het veel relaxter is.
    Tot over een week of 8 ofzo.
    X
  9. Roeline:
    5 augustus 2014
    Vallen en opstaan,zo vergaat het ons allemaal.Fijn dat je er weer bent!Respect voor je onderneming, fijn dat ik mee mocht reizen.
    Liefs en groet,
    Roeline
  10. Henk:
    Lieve Anja,

Ik heb ook deze "reis" weer veel van je geleerd en ben trots dat ik je ken.

Henk
  11. Edith:
    5 augustus 2014
    Anja, petje af, je hebt het toch maar allemaal gedaan!!!!!
    Liefs Rob en Edith
  12. Liesbeth van Beemen:
    5 augustus 2014
    Hoi Anja, fijn dat de fietstocht een succes was. Een mooie afsluiting van je verloftijd. Wat het je allemaal gebracht heeft zal de tijd leren. Succes met het oppakken van het 'gewone' leven.

groet,

Liesbeth
  13. Joan:
    13 augustus 2014
    Dag Anja,

Blij te horen dat je het erg goed naar de zin hebt gehad. Hopelijk genoeg energie om er weer een tijdje tegen te kunnen...
    We hopen jou en Ernst weer eens vlug terug te zien.

Liefs,
    Klaas en Joan