de weg door Alllier.

3 mei 2014 - Valigny, Frankrijk

Vandaag een lange route. 32 km, best een eind. Het gaat prima wel een beetje last van een klemmende teen, er lijkt weinig aan te doen. Ben er druk mee. De route is prachtig, mooie omgeving afwisselende uitzichten en wegen. Kleine paadjes, hele modderige paden waar net een kudde schapen overheen gegaan is, zelfs een tunneltje waar ik bijna niet door paste. Het weer is heerlijk, geen regen deze keer, de weersverwachting is redelijk, maar het is deze verwachting geen zekerheid. Regenkleding bij de hand. Trouwens sommige paden zijn zo nat met hoog nat gras dat het bijna niet uitmaakt. Toch natte schoenen. Ik steek de rivier de Alllier over mooi doorkijkje. Onderweg spreek ik twee dames, zij spreken zowaar Engels dat helpt. Ze zijn vol bewondering over mijn tocht en willen alles weten, zelfs waar ik over nadenk tijdens de route. Nou.... voorlopig alleen maar maar, hoe kom ik aam het einde van de dag en hoe zijn mijn voeten dan. En dat het wel erg stil is zonder Margreeth en Sonja. Zij zijn veilig thuis en hebben daarr net zolang over gedaan als mijn 32 km. Onvoorstelbaar. 22.00 uur tijd om te gaan slapen. Morgen weer een nieuwe dag. Liefs Anja
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jon:
    8 mei 2014
    Hoi Anja,
    Zo te lezen heb je je swung weer goed te pakken. Hoop, dat je wat beter weer hebt als hier en dat je tijdens je tocht kunt genieten van de omgeving onder een prettig zonnetje.
  2. John Vroon:
    8 mei 2014
    Dag Anja,
    Je kent mij niet maar ik ben een vriend van Tineke en Mariet uit Hoogland/Amersfoort. Vandaag waren Jannie en ik bij Tineke en Hans die vertelde dat je weer op de Camino bent. Zij gaf me het blog-adres en ik las je verslagen. Een ding in alles wat is geschreven viel mij op. Het woord heimwee. Ik ken dat gevoel. In 2011 heb ik vanuit Zeewolde de Camino gelopen. Ook voor mij een heel bijzondere ervaring die mij na thuiskomst niet meer los liet. Eenmaal de inspiratie van je mede pelgrims krijgen, de gastvrijheid van de mensen op de gastadressen mogen ervaren, ontdekken dat er in deze goede wereld van de Camino ook plaats is voor jou, een ontdekkingsreis qua spiritualiteit ondergaan, enz. enz., dat is iets wat jou/mij nooit meer los laat. Tijdens de afgelopen drie jaar is er geen dag voorbij gegaan dat ik niet met de Camino bezig was. Ik wilde hem nooit meer lopen omdat ik dacht dit niet nog eens te kunnen ervaren. Maar de heimwee zat zo diep. Ook ik zal op 3 juni weer op weg gaan. Niet vanuit Zeewolde maar ik start in Irun. De Camino del Norte en/of de Primitivo. Wie weet ontmoeten we elkaar ergens op de Camino. Ons doel, Santiago de Compostella, is gemeenschappelijk.
    Ik wens je inspiratie, spiritualiteit, veel sterke, goede voeten, wandelplezier en vooral een goede gezondheid toe om de reis te voltooien.
    Buen Camino
    John