een verrassende wending

2 april 2014 - Postel, België

Gisteren 1april 2014. om half acht aan een heerlijk ontbijt. De dag kon niet beter beginnen. Opgewekt op pad. GPS aan. Er kan niets meer fout gaan. Ik moet de wal over en de veerpont vaart nog niet. Dus op naar de brug. De Gps zegt alleen maar rechtdoor. Ik zie het water al. Mooi zo. Wel is het intussen 10.30. Dus ook tijd voor een broodje. Lekker aam het water mog niets vermoedend. Tot ik weer op de Hps kijk. He nog twee en half uur lopen. Ik zou er bijna moeten zijn. Ineens zie ik aan welk water ik zit. Aan de Linge bij Zetten. Lekker wel gewoon twee uur de verkeerde kant op gegaan. Uiteindelijk is dit mijn oplossing. Ernst is in de auto gestapt. Ik doorgelopen naar Zetten centrum. Samen koffie met gebak en lekker kletsen. Daarna samen in de auto. Over de Waal en nog een stukje verder. Mijn frustratie was enorm. Samen naar Wintelre een klein plaatsje ergens bij Eindhoven. Nog 5 km lopen naar Vessem. Daar nasr de pelgrims hoeve. Hij heeft me drie d dagen lopen vooruit gebracht. M, n benen zijn niet beter, m'n blaren ook niet. M'n humeur wel. pp 2 april klaar met de grappen gewoon lopen en niet zeuren. Dus naar Postel. Naar de Abdij van de Norbertijnen. Ik ben in België. Een nieuw gebied.
Net gegeten een biertje gedronken en de Vesper ondergaan
Dat hoort erbij in een klooster. nog even een wandeling langs een mooie kruiden tuin die bij de Abdij hoort en slapen. Morgen weer verder. Geen smokkel route meer. Liefs Anja

1. Margreeth:
    2 april 2014
    Haha lieve vriendin, zo schiet het lekker op. Doe je goed!
    Geniet, ik denk aan je
  2. Gijs Tijmense:
    2 april 2014
    Foutje zal vast nog wel eens gebeuren en dan is er niemand in de buurt om je te rijden maar ook dat ga je zeker redden, ik denk als je eenmaal in het goede ritme zit is 2 uur lopen niet echt moeilijk meer of pas je de route aan.
    Vast wel fijn om ernst even te zien.
  3. Arno:
    2 april 2014
    jemich Anja wat een AVONTUUR!!!!
    op naar de vlgd kilometers.
    hopelijk met verbeterde benen en opgedroogde
    blaren .n fris hoofd na een heerlijke nachtrust in
    t klooster .
    De paden op de lanen.....en zingen maar.
    lfs.mj
  4. Liesbeth van Beemen:
    2 april 2014
    Ah, de Norbertijnen al. Dat heb je mooi opgelost Anja. Doe pater Benny de groeten! En als ik het goed heb wordt het morgen kanalendag. Dat kan niet mis gaan. Vreselijk dat omlooen. Ik voel met je mee, maar vanaf nu gaat het beter. Fijne dag!
  5. Maria:
    2 april 2014
    En dat allemaal op 1 april, lekker balen denk ik maar ook weer lachen en nog even gezellig met Ernst en dan ook weer afscheid moeten nemen. :(
  6. Tonny:
    2 april 2014
    Oh jeee, nooit geweten dat wij een smokkelaar(ster) in de familie hebben... ;-)
    Maar ik geef je groot gelijk. Dat biertje heb je ook wel verdiend!! Ik hoop dat je pootjes een beetje beter aanvoelen de rest van je tocht.
    Liefs, Tonny
  7. Roeline:
    2 april 2014
    Het lijkt op een Belgenmoppen.Alleen daar was je nog niet!
    Heb het goed,al 5 dagen onderweg.De kop is er nu dik af.
    Je hebt er stralend weer bij.liefs uit Ugchelen.
  8. Ernst:
    2 april 2014
    Mooi dat ik er voor gezorgd heb dat Anja straks 3 dagen eerder thuiskomt. Naastenliefde gestoeld op basis van eigenbelang. :-)
  9. Joan:
    3 april 2014
    Lieve Anja,
    Nu al aan het Belgische abdijbier... Als Belg hoor ik dit graag en ben ik er heel gerust in, dit kan alleen nog maar beter worden :-) In ieder geval een afdoende remedie die stukken beter helpt dan een paracetamolleke!
    Ik denk aan je...liefs, Joan
  10. Christa Schildkamp:
    4 april 2014
    lieve An, je moest er even inkomen las ik, ik hoop dat je nu de pas een beetje tepakken hebt.
    Je bent de grens over en dat lijkt mij ook wel een lekker idee.
    Geniet van de momenten en heel veel succes, liefs Chris.
  11. Je zus:
    4 april 2014
    En smaakte het Postelbiertje, ik weet dat ze heeeel lekker zijn.
    Jammer dat je pas over 3 maanden weer terug bent , anders had je een kratje voor ons mee kunnen nemen!!!

groetjes